ایران، شاهرود
023-32281135
0 0
ایران ، شاهرود
023-32281135

بازسازی و تجهیز کلینیک دندان پزشکی در شهرستان سیب و سوران

بازسازی و تجهیز کلینیک دندان پزشکی در شهرستان سیب و سوران

موسسه خیریه افق نور هدی یک موسسه خیریه غیر انتفاعی و مردمی است که از تنها با استعانت از پروردگار یکتا و با یاری دستان پرمهر هموطنان مان در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ و با هدف حمایت درمانی و معیشتی کودکان بیمار (پروانه ای، pku و سرطانی) معلول و ایتام، و مهارت آموزی و توانمند سازی مالی آنها اغاز به کار نموده است. این موسسه با شماره ۴۲۴ به ثبت رسیده است.

از آنجا که یکی از ویژگی های ایرانیان مشارکت در انجام کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه می باشد، تا کنون به پشتوانه حمایت های مردمی توانسته ایم گام هایی اساسی را در زمیه رشد و سلامت کودکان این مرز و بوم انجام دهیم.

البته فعالیت های موسسه افق نور هدی تنها در زمینه حمایت از کودکان نبوده است و ما همواره در تلاش بوده ایم تا بتوانیم زندگی را برای خانواده ها و مردم در مناطق محروم و اسیب دیده بهبود بخشیم.

در راستای این هدف و با توجه به زیر ساخت های محدود، کمبود بودجه و نیروی کار ماهر در مناطق دور افتاده موسسه خیریه نور هدی تلاش نموده برخی موانع جدی در زمینه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی را برطرف نماید.

کمبود مراکز درمانی بهداشتی، درمانگاه، کلینیک و بیمارستان به خصوص در مناطق محروم و دور افتاده می‌تواند معضلی بزرگ برای مردم این منطقه باشد.

با توجه به مسیرهای صعب العبور و با توجه به جمعیت محدود این مناطق و البته هزینه بالای ساخت و ساز تقریبا هیچ ارگان دولتی تلاشی برای بهبود وضعیت این مراکز نمی کند زیرا ساخت این مراکز از لحاظ اقتصادی غیر قابل توجیه بوده و مردم این مناطق در بدترین شرایط و بدون امکانات در حال گذران زندگی هستند.

برو به مطلب کامل...
سال نو مبارک...

یکی از موثرترین گام های موسسه خیریه افق نور هدی که با مشارکت و همیاری دستان پر توان خیرین اتفاق افتاد ترمیم، بازسازی و تجهیز یکی از مراکز دندان پزشکی متروکه و بلا استفاده در شهرستان سیب و سوران منطقه سیستان و بلوچستان بوده است.

این پروژه که در خرداد ماه سال جاری اغاز شده بود با یاری و همدلی مردم مهربان کشورمان به مدت ۳ ماه تکمیل شد و این مرکز دندان پزشکی از یک ساختمان مخروبه و بلا استفاده به یک مرکز مجهز و کامل در زمینه خدمات جامع دندان پزشکی تبدیل شد تا مردمی که در دور افتاده‌ترین روستاهای مناطق محروم زندگی می‌کنند از نعمت خدمات درمانی بی‌بهره نباشند.

تمامی اجزا و تاسیسات و ساخت مراحل کار تحت شرایط استاندارد با نظارت‌های دقیق در محل پروژه انجام گرفته است، این امر مهم با هدف ارائه خدمات بهداشتی _درمانی به ساکنان منطقه محروم  شهرستان سیب و سوران استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در این پروژه وسایلی از جمله یونیت، اسپیلت، درب و پنجره، کابینت، و دیگر تجهیزات تخصصی و غیر تخصصی از طرف خیرین افق نور هدی به این مرکز خدمات درمانی اهدا گردید.

در این کلینیک خیرساز کلیه خدمات بهداشتی دهان و دندان توسط پزشکان حاذق و متخصص ارائه می گردد.

با ارزوی روزی که همه بچه های دنیا در سلامتی و شادی زندگی کنند.